Social media is niet langer enkel weggelegd voor the happy few. Elke onderneming in gelijk welke sector begeeft zich tegenwoordig op het wereldwijde web. Wil je ook de stap zetten, maar weet je niet goed waarop je moet letten? Wij leggen de musts én valkuilen voor je bloot.
Mooie plaatjes
Het succes van je Instagram- en Facebookaccount of andere platformen valt of staat met de kwaliteit van je foto’s. Mensen zijn tegenwoordig heel visueel ingesteld en dat moet je uitspelen. Gebruik daarom scherpe, veelzeggende afbeeldingen en plaats er een sterke quote onder.
User-generated content
Als gasten tevreden zijn over je service, bestaat de kans dat ze erover posten op social media. Deel die posts, mits hun toestemming, op je eigen social mediakanalen. Zo toon je enerzijds dat je hun feedback apprecieert én laat je aan prospects zien dat je gasten heel tevreden zijn.
Negatieve reclame is ook reclame…
… op voorwaarde dat je er goed mee omgaat! Het is geen goed idee om negatieve commentaren te negeren in de hoop dat ze onopgemerkt blijven. Gebruik die reacties om aan te tonen dat je de mening van de klant belangrijk vindt en formuleer een gepaste repliek.
Vermijd overkill
Als je ervoor kiest een Facebook- en/of Instagramaccount aan te maken, is het evident dat je er consequent op post. Elke 2 maanden iets posten, zal je volgers niet geboeid houden. Anderzijds is het niet slim om té veel te posten. Je wil je volgers niet irriteren met nutteloze posts en dus een overkill aan content creëren.