In het kader van de Horeca-heropstart na de Covid-19 crisis lanceren wij twee nieuwe tools, de menuplanner en de QR-code Menukaart. De Horeca-zaken mogen in deze relance-fase geen fysieke menukaarten gebruiken wegens logisch gevaar op besmetting. Omdat met menu bedrukte placemats een kostelijke aangelegenheid is en menuborden schrijven zeer arbeidsintensief, zagen wij wel ruimte voor innovatie en twee aanvullende tools op onze reeds veelzijdige software.
Hoe werkt het?
De meest gebruikte tool in QualityGuard is het recepturenbeheer. Hier kan je eenvoudig recepturen samenstellen op basis van je eigen grondstoffen. Deze grondstoffen staan in onze database met de technische fiche, allergenen en voedingswaarden eraan gelinkt. Zo kunnen we op basis van een recept onmiddellijk de allergenen, voedingswaarden en correcte etikettering meegeven.
Onze twee nieuwe tools bouwen verder op deze functionaliteit. De menuplanner laat toe dat je een menu gaat samenstellen voor een bepaald seizoen, periode, dag of thema. Dit menu kan bestaan uit recepturen die je reeds ingaf in de app of producten die je doorverkoopt zoals bijvoorbeeld wijn en frisdrank. Eens je menu voltooid is kan je een QR-Code genereren.
Scannen van de QR-Code
De QR-code kan met elk toestel worden gescand. Open de camera van je telefoon of tablet en scan de QR-code. Bij het scannen opent er een website waar jouw klanten alle gerechten, dranken én prijzen kunnen raadplegen.
Voordelen
Op die manier hoeven er geen fysieke menukaarten aanwezig te zijn.
Zo moet je niet investeren in dure menuplacemats, hoef je geen menuborden te schrijven en hoef je niet elke geplastificeerde kaart te ontsmetten tussen 2 klanten.